Meny Stäng

Etikett: Färjestaden

Glasstrip

Idag var det sol och varmt igen. Det tog vi vara på genom att åka på en roadtrip. Det är extra kul nu när vi varit utan bil en bra tag. Som vi brukar så brände vi bara iväg utan någon plan eller mål. Idag åkte vi ut på landet lite omkring Vassmolösa och Hagby.

När vi var trötta på det styrde vi Primeran mot Färjestaden och Hamngrillen. Förutom att det är fint i hamnen har de en jävla massa olika glassmaker. Ett tips till dig som gillar glass.

Jag klämde i mig en våffla med tre kulor; banan & choklad, kaffe och mint.

Konstigt

Glass i Färjestaden blev målet idag när Jenny och jag drog i väg med bilen. Glassen var god men det blåste sådär höstruggigt du vet, eller vet du inte? Det var fint väder men bara lite över gränsen till kallt. Men det gick, kul med utflykter mitt i allt det gråa mörka. Jag bjuder på glassen i skägget på bilden, bara för dig!

Jenny och jag käkar glass i Färjestaden

På eftermiddagen drog jag in till stan för att besöka Artistbutiken Färgglad. Jag har länge varit sugen på att prova att måla med sprayfärger så nu när jag har ett presentkort jag fick som konstnärsbidrag från Lions förra året så kan jag passa på att prova nu när det är ”gratis”. Det är inte så lätt som man kan tro, det är en ganska svår teknik tycker jag efter att ha provat lite. Men får jag koll på tryck och avstånd så ska det nog kunna bli några mästerverk.

Jag är nöjd efter mitt besök i Artistbutiken

Akrylfärg på sprayburk

När jag ändå var i Artistbutiken passade jag på att köpa ett fodral till mina Marker-pennor. Den lilla asken var för liten för att rymma alla och att ha dem i plastförpackningarna de kommer i känns lite amatörmässigt. Jag är ju proffs liksom…eller, kanske inte än, men snart hoppas jag kunna sälja några alster för att sprida mina bilder och tankar. ”Snart i ett galleri nära dig”.

Fodral till Marker-pennor

Markerfodral utsida

Baksätet

Det blev en liten kvällsutflykt ikväll (när annars?). Angelica kom hem till oss för att hitta på nåt skoj. Jävla fin människa det, vi kan vara oss själva när vi är och det är skönt. Idag hade jag en ganska dålig dag men det känns inte konstigt att göra saker trots det när man gör det med människor som förstår, jag kunde vara mig själv med andra ord.

Jodå, vi åkte till Färjestaden förstår du. Där blev vi överraskade av att det var marknad, men det var bara en bonus. Vi käkade glass och jag lyxade till det med en gyrostallrik till det – gott!

Tjejerna ville bada idag också, inte jag, så bilen styrdes mot Saxnäs camping för ett kvällsdopp. Det var tydligen skönare i vattnet än på land som det blåste.

Just det, jag åkte i baksätet för första gången idag i min egen bil. Betyg: ”Kanske det bästa baksätet som jag har åkt i någonsin. Fem fisringar av fem möjliga.”

Jag åkte i baksätet – BAKSÄTET, sa jag, och…

…tjejerna där fram.

F*cking Saxnäs då!

Jag blev lämnad ensam på stranden i mina skor.

”Bakom mina solglasögon kan jag va mig själv”

Det är bra jävla fint att åka över Ölandsbron en sommarkväll.

© 2017 Hatad & Älskad Av Alla. Alla rättigheter reserverade.