Meny Stäng

Etikett: föräldrar

En (o)vanlig torsdag i Juli

Tog bussen till Borgholm idag vid lunchtid. Möttes av Mamma och Evita när jag gick från busshållplatsen mot mitt föräldrahem.

Drack kaffe, käka mackor och samtalade med far och mor. Ett par timmar senare strosandes på stan köpandes en tröja, smuttandes på ett glas pilsner.

Njöt av sommareftermiddagen i hamnen. Himlen var fylld av bomullstussar, solen slött dalandes mot sundet.

Kväll hos mina kära vänner N & L avslutades med öl i kylig Ölandsluft vid hamnkanten.

Nu somna sött i pojkrummet. Hög på lycka, hög på livet.

Imorgon jag inget tar för givet.

Juldagen

sr-bestik-socka

Men juldagen då?, kanske du har undrat. Ska du inte skriva om den? Jo, nu ska jag det.

Jag  fick skjuts av min mor till Stora Rör där Jennys föräldrar bor och där hela familjen firade jul. Där satt vi och pratade, Jenny och jag tog en promenad förbi hamnen, vi åt julmat givetvis, spelade spel, drack kaffe, åt godis, pratade lite till och tittade på tv.

Det var en mysig dag och vi övernattade där. Här kommer självklart lite bilder.

Jenny fyller år

Igår fyllde Jenny år. Min mor och far samt hela hennes familj, förutom Hanna, var här på fika och tårta.

Det blev en trevlig och rolig eftermiddag och alla verkade trivas. Skönt att våra familjer funkar bra ihop, jobbigt vore det annars.

Som sig bör på födelsedagar fick Jenny en massa presenter som hon blev glad för allihop. Av mig fick hon paket i sängen på morgonen. Ett underställ att ha när hon tränar ute i kylan, kanske inget jätteromantiskt men hon behöver det.

På kvällen när alla hade åkt hem åt vi en god middag och tog ett par glas vin. Efter middagen fick Jenny en present till av mig, ett par skor hon önskat sig sedan länge. Hon blev superglad…kul!

jennys-flsd-01

jennys-flsd-10

jennys-flsd-11

Igår var en fin dag

Igår hade vi bestämt med mina föräldrar att göra en utflykt till våran sjöbod på östra Öland. Mamma hade fixat värsta festmaten; rökt lax, nypotatis, sallad, olika såser och bröd. Vi åt, pratade och njöt av solen och den fina miljön. Det är verkligen vackert där nere vid boden med stranden, naturen och en del spännande fåglar.

Vi var där i flera timmar och just solen tog ut sin rätt. Även om det blåste och kändes svalt så tog solen. Jag brände mig lite i ansiktet men Jenny blev ganska bra bränd på ansikte, hals och axlar. Man får inte luras av väder och vind.

Sammanfattningsvis en härlig och fin dag.

160622-01 160622-02 160622-03 160622-04 160622-05 160622-06 160622-07 160622-08 160622-09

Släkt

Idag åkte jag hem från mina föräldrar men innan dess hann min farbror och hans fru komma förbi på fika. När de hade åkt tog mamma och jag en promenad, en fotopromenad kan man säga för både hon och jag hade kamera med sig på vår jakt efter vårblommor. Vi hittade både blåsippor, snödroppar, vintergäck och andra blommor.

När jag kom hem till Kalmar cyklade jag och Jenny och köpte sushi samt lite efterrätt i form av Ben & Jerry’s.

Hela eftermiddagen har vi kollar på Solsidan, vi har fan nästan klämt två säsonger på två dagar.

Min pappa, min farbror och farbrors fru
Furuhäll, Öland  Den lilla hundvalpen sover i sin husses knä
Mamma fotograferar  Vårsolens strålat genom träden
Åka Volvo  Himmel över Ölandsbron
Ben & Jerry's är så jävla gott  Sushi till middag

På söndagar är det okej att ligga på köksbordet och äta banan, tror Greta.
Så är det självklart inte!

Mat, Pride och cykeltur

Sovmorgon var vad det blev för mig idag och jag vaknade inte förrän klockan tio då Jenny kom hem som en överraskning.

Jag hann knappt få på mig kläderna innan hennes pappa kom hem till oss och tog en kaffe.

Strax efter att han hade åkt cyklade vi int till staun för att kolla på Pride-paraden. Innan dess hann vi med att äta lunch tillsammans med Jennys pappa och lillebror. Det var trevligt gott, tack för det!

Efter lång väntan började paraden. Det kändes som att ingen riktigt visste när eller var paraden började eller vilken väg den skulle ta. När den väl dök upp var det med glädje, kärlek och värme. Härligt att se så många människor ge sånt engagemang för en bra sak. En kärlek!

När paraden nästan var slut tog jag och Jenny sikte på Espresso House där vi slog oss ner för att avnjuta en vanilj-latte för mig och någon form av chai-latte för Jenny. Mysigt att bara göra en sån liten grej då och då.

På eftermiddagen hade jag sådan överskottsenergin som jag inte visste vart jag skulle göra av. Det blev en cykeltur för att lösa det problemet.

Slut och trevligt

Jag sov hemma i natt. Bortsett från en panikattack och att jag somnade på soffan så gick det bra.

Idag var sista uppföljningstffen för UP-gruppen* på Valnöts trädet vilket innebär att det är helt slut för min del på Valnöten. Det har varit fyra lärorika år då jag både har lärt mig hantera ångest och lärt kännamig själv. Sorgligt men dags att gå vidare.

* Unified Protocol ( fckn google it)

Efter gruppen kom mina föräldrar på besök samt Jennys mamma. Vi fikade och pratade och hade riktigt trevlig och alla verkade trivas. När päronen åkt lagade vi mat och åt. Det hela avslutades med choklad inna Jenny var tvungen att åka tillbaka till…ja, ni vet.

Så kvar nu är bara jag, tomma chokladpapper och mina mediciner. (Tyvärr var det det enda jag fick bild på så håll till godo.)

Missa inte videobloggen

Det har blivit lite tradition att videoblogga på fredagar, ni har väl inte missat videobloggen.

Idag ska jag åka över till Öland och mina föräldrar, på vägen blir det videoblogg.

Missa inte att titta in runt kl 17 i eftermiddag, då kör vi videoblogg!

© 2017 Hatad & Älskad Av Alla. Alla rättigheter reserverade.