Meny Stäng

Etikett: Kalmar (sida 1 av 3)

Kalmar marknad 2017 – Fredag

Första marknadsdagen på Kalmar marknad, som håller på i dagarna tu, dvs Fredag  28/7 och Lördag 29/7.

Jenny och jag var där igår. Det är mycket samma saker i flera stånd så egentligen behövs bara 10 stånd (det har jag säkert skrivit förut i något inlägg, men nu är det aktuellt igen).

Jag hittade i alla fall ett par sköna haremsbyxor, har börjat gilla den typen av byxor mer och mer. För ett par år sedan kunde jag inte ens gå ut till närlivs i mjukisbyxor, nu lallar jag runt på stan i dem.

Jenny har sedan länge velat ha en viss typ av väska. När hon hittade en igår så köpte jag den till henne, en lite present kan man säga vilket alltid piggar upp förhållandet. Men inte för ofta och inte vid fel tillfällen. Där kommer din finkänsla in om du har någon.

Självklart blev det en påse godis också, marknadsgodis är fan det bästa godiset. Givetvis från Mariannelund, som mina föräldrar lärt mig (fråga inte varför).

mina-byxor-kalmar-marknad

jennys-vaska-kalmar-marknad-17

godis-kalmar-marknad-17

Det var en gång, 6 oktober 2016

Igår var Jenny och jag på stan. Vi letade jackor. Någon mellan jacka för väder där det varken är kallt eller varmt, mitt emellan någonstans. Vi kollade på second hand först och Jenny hittade en kappa till ett bra pris, jättefin kappa, säkert värd mycket mer. Jag hittade dock inget utan satsade mina kort på ”en vanlig affär”. Där hittade jag en som var nedsatt 30%  i pris. Det var bra tänkte jag och gick till kassan. Chockerande när den då visade sig kosta bara en fjärdedel av ordinariepris. KÖPT!, skrek jag och betalade glatt.

När vi var klara i alla butiker gick vi och tog en fika på Barista. Galna som vi är så satte vi oss ute och drack våra varma drycker (och en cheesecake…som jag åt…mest…).

Senare trotsade vi vädret och gav oss ut och sprang. Det var helvete vad svårt det var att springa i den vinden. I motvind kändes det som att man stod still och sprang i luften, jobbigt som fan så vi fick gå små sträckor mot slutet. Vi klarade ändå drygt 3 km. Bra jobbat!

dagen-161007

Mångt och mycket på samma dag

Bad vid Tallhagen blev första etappen på en lång men mycket mysig dag. Det var inte så mysig botten vid Tallhagen. Det var en jävla massa sjögräs vid Tallhagen.

Tallhagen badplats i Kalmar
Glassugna blev vi också. Så vi åkte till Hamngrillen i Färjestaden och köpte glass. De har så många smaker att välja på där så det är alltid något som faller på läppen.

Hamngrilmen i Färjestaden har många  glassmaker
Modehuset i Hansa City köpte jag ett par jeans och Jenny hittade en bikiniöverdel. Sedan for vi ut till Värsnäs för ytterligare ett par dopp.

Modehuset, Hansa City, Kalmar

Värsnäs badplats i Kalmar
När vi kom hem hann jag precis betala mina räkningar sedan daga för träning. Jag gymade idag, mage-bröst-rygg blev det. Skönt!

Sen har jag ingen aning  vad tiden tog vägen. Vi kom inte iväg för att handla mat förrän 21.15 och när vi tänt grillen och fått glöd hade klockan blivit 23. Sen middag eller? Njae, vad spelar det för roll när man har semester? INGEN!

Grilla grillspett kl 23 på kvällen

Det blev ett mysigt avslut på kvällen med grillspett, kex och ost och några chokladbitar till efterrätt. Så perfekt allt kan vara bara man tar det som det kommer.

Oj, va pluttinuttigt, tänker du.

Jag frågar; Jaha?

Julen är här eller där

Julen har kommit till Kalmar (eller vintern som en mycket klok person sa).

Hursomhelst åker jag till Igelösa (Skåne) och till min bror imorgon för att fira jul med hela familjen för ovanlighetens skull. Ska bli jättekul!

Taggar: , , ,

En mysig och rolig kväll

Både Jenny och jag var lite hängiga på eftermiddagen. Vi hade snackat om att gå och se Timo Räisinen på Larmtorget men kämde inte riktigt att vi orkade gå ut bland folk. Men då det är bättre att göra något när man mår dåligt, istället för att sitta hemma och grubbla, bestämde vi oss för att gå ner på stan ändå och det var ett helt rätt beslut för det blev jättemysigt.

Vi kollade på Timo, vi tog en öl, vi käkade och hör och häpna – vi åkte fucking slänggungan!

Fotokursen: Arkitektur

I den sista produktionen skulle vi ta bilder som speglade arkitektur på olika sätt. Nedan ser ni bilder på Vida museum på Öland, Källa gamla kyrka (också på Öland) och Guldfågeln Arena i Kalmar.

Arkitektur Bild 01

Arkitektur Bild02 Arkitektur Bild 03

General Knas till Kalmar 27 oktober

Den 27 oktober kommer turnén ”Ocensurerat”, i regi av Öland Roots, till Kalmar.

På scen står General Knas som garanterat kommer bjuda på en super-show, som han brukar. Mer info hittar du på Facebook eller på Bremersons webbplats. Biljett köper du i dörren och det kostar 120 kr.

Öland Roots presenterar Oscensurerat som kommer till Kalmar 27 oktober

Syster Sol – Jag gillar din vibe (Kalmar Stadsfest)

Här kommer en video från gårdagskvällen, håll till godo!

”Jag Gillar Din Vibe” – Syster Sol (Kalmar Stadsfest 2012)

Hyr segway, kanot och trampbåt

Jag har fått äran att vara delaktig i sommarens kanske hetaste aktivitet. I sommar kommer du nämligen kunna hyra segway på Sveaplan i Kalmar.

Hyr segway, kanot eller trampbåt i Kalmar

Ta chansen att se Kalmar ur ett annorlunda perspektiv. Hyr en segway, kanot, stand up paddle boat eller varför inte en trampbåt. Kom till oss, ta en glass och ge dig sedan ut på ett äventyr du sent kommer glömma.

Uthyrningen öppnar nästa vecka och då tycker jag du ska vara snabb att dra med dig familjen, bästa polarn eller din partner för en upplevelse ni sent ska glömma.

Mer info hittar du på Facebook-sidan, som du gärna får gå in och gilla.

Promotion runda på Segway

Jag körde en sväng på stan för att promota bloggen. Det blev en bra runda se Videobloggen till höger för mer information.

Som alltid när man är ute och kör segway på stan så träffar man massa roliga och nyfikna människor.

Jag visste inte att det fanns en ”Tempel Riddare Order” i Kalmar förrän i kväll när jag körde förbi deras lokaliteter.

Tempel Riddare Ordern Kalmar

Utanför Tempel Riddare Ordern stod passande nog ett gäng människor som var på väg till fest (de hade nog redan druckit en eller ett par glas öl/vin). De önskade vara anonyma men ville trots det vara med på ett foto på bloggen.

Vännerna utanför Tempel Riddare Orden Kalmar

Här har vi dem; Bengt, Liselotte och Anton. (OBS! Namnen är fingerade och har ingenting med personerna på bilden att göra.)

© 2017 Hatad & Älskad Av Alla. Alla rättigheter reserverade.