Jag måste få ordning på min träning och det är nu. Jag behöver komma i bättre form för att orka mer och bli starkare. Dessutom lider jag av övervikt så jag behöver gå ner en hel del.


”Men du är ju inte tjock”, säger de flesta.

”Eh, JO!”, svarar jag.

Du har inte sett mig själv i spegeln och du vet inte hur mycket jag väger, så TYST!

I alla fall, jag fick ett tips om att sätta fasta dagar och tider när jag ska träna och de tiderna är heliga, inget får komma i mellan. Nu fungerar inte verkligheten alltid som man vill så ibland kanske jag får rucka på klockslaget, men annars; stenhårt.

Så jag har satt upp dagar och tider när jag ska göra vad och det tänker jag följa. Till en början är jag ganska snäll mot mig själv men jag har tänkt att trappa upp efter hand och lägga in fler gympass och ta längre promenader.

Jaha, du är nyfiken på hur schemat ser ut. Varsågod…

  • Mån: Promenad* 14:30
  • Tis: Gym 15:00
  • Ons: Promenad* 14:30
  • Tor: Promenad* 14:30
  • Fre: Gym 15:00
  • Lör: Vila
  • Sön: Promenad* 13:30

(* minst 30 min)